Dag 5, 23 september - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu Dag 5, 23 september - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu

Dag 5, 23 september

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Joke en Tineke

23 September 2014 | Duitsland, Dresden

Vanuit Trebsen rijden we eerst een stukje naar het zuiden. Colditz is de bestemming. In Colditz staat een prachtig slot, hooggelegen, waar in de 2de wereldoorlog hooggeplaatste officieren van meerdere landen gevangenen gehouden werden. We krijgen een onderhoudende rondleiding, waarbij over oa Arie Neefs werd verteld die wist te ontsnappen. Na een terrasje, ja want de zon schijnt zowaar, rijden we door naar Dresden dat een uurtje verder ligt. In het centrum vinden we een prima camperplek.
Avonds lopen we de Innere Stadt in voor een eerste kennismaking en gaan een hapje eten. We zien al veel prachtige gebouwen, musea, kerken en staan een poosje te luisteren bij een stel wat klassieke stukken zingt. heel mooi in deze setting.

• 23 September 2014 - 21:06

Reinder:

Geniet ervan! Maar dat doen jullie volgens mij ook.

Reinder

• 23 September 2014 - 22:43

Vincent:

Heej reistantes!

Leuk om jullie te kunnen volgen met jullie trektocht naar wie weet waarheen. Ik zag gelukkig vandaag de mails, ze waren automatisch naar reclamebox gegaan. Ben benieuwd wat jullie allemaal tegen komen en vooral hoe het zal bevallen om rond te trekken in de camper.

De camper ziet er in ieder geval goed uit op de foto's, nu ook nog een lekker weertje erbij dus dat komt wel goed! :)

Tags: Dresden