Dag 12, 30 september - Reisverslag uit Klosterneuburg, Oostenrijk van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu Dag 12, 30 september - Reisverslag uit Klosterneuburg, Oostenrijk van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu

Dag 12, 30 september

Door: tineke

Blijf op de hoogte en volg Joke en Tineke

30 September 2014 | Oostenrijk, Klosterneuburg

Vanuit Kremms rijden we naar Klosterneuburg in ongeveer 1,5 uur. Vooral veel binnendoor en natuurlijk met een heerlijke koffiestop onderweg. En ja, de Oostenrijkers weten hoe een aangeklede koffie hoort te zijn. Genieten dus. Als we even later op de Donau-camping staan doen we een hapje om vervolgens op de fiets te stappen . We fietsen 14 km langs de Donau naar het centrum van Wenen. Prima fietspaden en goed aangegeven.
We stoppen bij het Prater; een enorm soort kermis waarbij we natuurlijk het Riesenrad ingaan. Ja, Ria ook!!! Het is mooi zonnig en we hebben dus een prachtig uitzicht. Vervolgens gaan we de huizen van Hundertwasser bewonderen. Kleurrijk en lijkt veel op de Gaudi stijl.
vervolgens rijden we naar de Stephanskirche in het oude centrum. Wat een enorme gebouwen en statige panden en chique winkels. Toch weer heel anders dan Praag. Ondanks dat wij er al geweest waren is het weer leuk om het nu op eigen houtje te bewonderen. Voor de Spanische Hofreiterschule gaan we op de geur af want daar stinkt het natuuurlijk naar de paardenmeur. Op een dvd zien we hoe de paarden getraind worden. Wim wil dit graag wel live zien maar dat zal moeten wachten. De vele musea laten we voor wat het is want de tijd dwingt ons terug te gaan. Morgen een nieuwe dag.

• 02 Oktober 2014 - 15:47

Sjakie:

Hallo joke en Tineke,

Jullie zijn goed aan het genieten, helemaal leuk.
    Vanavond proosten Tineke en nog vele jaren, Kusjes van Sjaan en Sjakie.

Tags: Wenen