Dag 15,16 en 17, 3, 4 en 5 oktober - Reisverslag uit Bled, Slovenië van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu Dag 15,16 en 17, 3, 4 en 5 oktober - Reisverslag uit Bled, Slovenië van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu

Dag 15,16 en 17, 3, 4 en 5 oktober

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Joke en Tineke

05 Oktober 2014 | Slovenië, Bled

We nemen afscheid van Wim en Ria met taart die Wim voor een prettige prijs alvast heeft gescored. Bij de benzinepomp halen we een vignet en nemen de snelweg via Wenen, Graz en Klagenfurt. Onderweg doen we een chique lunch bij Landzeit. Een Oostenrijkse keten van betere wegrestaurants. Hhhheerlijke hapjes. Even onder Villach vinden we een basic camperplaats op een grasveld naast hotel Rosseggerhof. Lekker rustig.

Op 4 oktober wordt ik verwend met een heerlijk ontbijtje. Op deze superplek blijven we graag nog een nachtje en nadat we de hut wat opgeschoond hebben en Joke de kastjes nog wat anders heeft ingedeeld gaan we een wandeling maken. Er is vlakbij een labyrinth. Toch weer eens leuk om te doen. De beheerder wenst ons veel plezier toe. Na een klein uur en met wat hulp van de beheerder komen we er toch uit. Allemaal beukenhagen en in het midden een hut die je moet vinden. Als je daar eenmaal bent kun je over de hagen heen via een plankier weer eruit. En....geen echtscheiding!
s' Middags wat boodschppen gedaan en genoten van de prachtige bergtoppen en uitzicht op ruïne.

Op 5 oktober rijden we met een klein zonnetje naar Velden aan de
Worthersee. Een mondaine plaats met veel chic en hotels. Heel mooi zicht over die See. Na een wandeling over de boulevard rijden we naar Slovenië. Weer een nieuw vignet en vervolgens Toll voor de Karawankatunnel. Daar moeten we ongeveer 20 minuten wachten want er is maar 1 rijbaan beschikbaar. Wegwerkzaamheden!! Hoe durven ze 7 euro te vragen als je wachten moet.
Al snel zijn we op de camping in Bled. Na een lunch stappen we op de fiets naar Bled. We rijden langs het meer waar ook veel anderen op deze zondag wandelen en genieten van het mooie uitzicht op eiland met kasteeltje in het meer en het kasteel hoog op de rotsen. In Bled strijken we neer op een terras en laten alle indrukken binnenkomen.

EN TOT SLOT WIL IK IEDEREEN HEEL HARTELIJK BEDANKEN DIE OP ENIGE DIGITALE WIJZE MIJ HEEFT GEFELICITEERD. HEEL HARTVERWARMEND ALLEMAAL. THANKS!!!
ZOWIEZO ZIJN WE BLIJ MET DE VELE REACTIES DIE WE AL GELEZEN HEBBEN. GA ZO DOOR.

• 05 Oktober 2014 - 18:37

Eric, Sylvia, Kevin En Birgit:

Hi joke en tineke,

Allereerst Tiineke, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

• 05 Oktober 2014 - 22:26

Kees:

Ja hoor ze zijn naar slovenie. Ik herinner me Bled van 2 jaar terug. Erg leuk, lekker warm water in het meer en ligt tegen het nationaal natuurpark. De Triglav berg is indrukwekkent wij deden er een beginnet loopje van. En het Bohinj meer hebben we rond gelopen. Daar in de zuidelijke hoek de kabelbaan naar Vogel, boven en er prachtig gelopen. Andere zuidhoek de Savica waterval bezocht. Vele dagen doorgebracht. Raften, kloof wandeling bij Bled de Soteska Vintgar enz.
    Zorg wel dat je een regenjack bij je hebt het kan er zomaar hevig regenen.
    Ik ben benieuwd waar jullie aan toe komen.
    Veel plezier groetjes Kees

• 06 Oktober 2014 - 08:16

Helen:

Hallo meisjes,

Tineke beetje laat.....van harte gefeliciteerd met je verjaardag ! Zo te lezen maken jullie tot nu toe alleen maar mooie dingen mee en zien ook alleen maar mooie dingen. Nou ja op die 20 minuten waarvoor 7 euro voor hebben moet betalen na :-) maar gelukkig overleeft.
    Jullie zijn 2 weken weg en al zoveel gezien, lijkt alsof jullie al heel lang onderweg zijn.
    Wens jullie gezellig en veilige reis verder.

Groetjes,
    Helen

• 06 Oktober 2014 - 10:24

Anita:

Ha Tineke (en Joke) ook te laat, nog van harte gefeliciteerd, maar ik was even een beetje in beslag genomen door mijn eigen verjaardag ;). Geeft niet hoor, zo ver weg denk je gelukkig nergens aan.....
    Jullie zien veel, maar eten ook behoorlijk veel en lekker, geloof ik.
    Hier is de herfst wel ingetreden nu, hopelijk blijft hij voor jullie nog even uit!!!!
    Liefs en.......on the road again......F en A