Dag 23 t/m dag 26, 11 oktober t/m 14 oktober - Reisverslag uit Split, Kroatië van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu Dag 23 t/m dag 26, 11 oktober t/m 14 oktober - Reisverslag uit Split, Kroatië van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu

Dag 23 t/m dag 26, 11 oktober t/m 14 oktober

Door: joke

Blijf op de hoogte en volg Joke en Tineke

14 Oktober 2014 | Kroatië, Split

Zaterdagochtend vertrekken wij vanuit Lozovac naar Trogir.
Wij hebben gisterenavond lekker gegeten op de camping. daar heeft de eigenaar voor ons gekookt.
Wij pakken wederom de snelweg om de volgende bestemming te bereiken en wij komen aan het begin van de middag aan op een mooie camping aan zee. Camping Rozac ligt 10 minuten voorbij het oude centrum van Trogir. De eerste dag doen wij kalm aan en genieten wij van de prachtige baai, de geur van pijnbomen, de rust, het supermooie plekje het zonnetje en elkaar. ik hoop dat ik niemand hiermee jaloers maak voor zover dat al niet gebeurd is?
Ik besluit de was te gaan doen en dat blijkt nog een hele opgave.
De machine is bezet en en na ruim 20 minuten wachten kan ik de was in de machine doen. Deze zou er 32 minuten over doen, dat wordt uiteindelijk 2,5 uur. Daarna alles in de droger en na 40 minuten is alles nog nat. Dus opnieuw een muntje in droger en nog eens 40 minuten later is alles nog steeds nat. Daarop ga ik naar de receptie en krijg ik nog een muntje. Uiteindelijk blijkt om 19.30 uur dat de was ook na de 3e droogbeurt nog steeds nat is. Toen de boel maar meegenomen en Tineke heeft de volgende dag een drooglijn gespannen en toen was alles in een paar uur droog. De zon schijnt heerlijk en met uitzicht op zee is het hier zeer aangenaam vertoeven. De hele zondag blijven wij lekker zonnebaden en wij besluiten wat langer in Kroatië te blijven. Er is hier genoeg te zien en te beleven.
's Avonds eten wij buiten en genieten wij van het uitzicht op de huizen aan de overkant en de milde temperatuur. Ook 's avonds is het nog een graad of 20.
Maandag stappen wij op de fiets om Trogir te bezoeken. Dit is een heel oud stadje( Unesco), zeer de moeite waard om te bezoeken. Het ligt op een klein eilandje tussen het vasteland en het eiland waarop wij bivakkeren. Ik scoor een horlogebandje en een nieuwe batterij. Na de zeer uitgebreide lunch met cuttlefish (dit blijkt inktvis te zijn en smakelijk al lijkt de kleur op norit, zwarte tanden dus, de foto van die tanden was te erg voor publicatie) wandelen wij naar de markt en kopen daar allerlei groenten en fruit bij hele oude dametjes, die ons waarschijnlijk te veel laten betalen voor de koopwaar. Daarna nog even naar de supermarkt en weer terug naar de camping. Het is dan nog steeds lekker weer en ik ga nog even zwemmen in de zee. 's Avonds hebben wij weinig honger, de lunch was nogal overvloedig. Zoals elke avond zitten wij lekker buiten, kijken naar de ondergaande zon, praten en nemen een grasevina bij een kaarsje en doen een spelletje of nemen het leven door....
Dinsdag rijden wij door naar Split. De TomTom weet niet helemaal de weg maar een vriendelijke voorbijganger wijst ons de goede weg. Na een klein uurtje komen wij aan bij camping Split in Stobrec. Daar is het een beetje winderig en bewolkt maar de temperatuur is goed. Tineke gaat de omgeving verkennen en ik lees een boek waarvan ik denk dat ik het al eens gelezen heb. (Jonathan Franzen, Vrijheid)
De tuinkabouter staat gezellig in het zonnetje.
De koffiepot zet lekkere koffie en vanavond eten wij bij de camper. Tineke heeft net boodschappen gedaan. we staan weer aan zee.

• 14 Oktober 2014 - 23:02

Corine Van Winden:

Jetje, ziet er allemaal wel heel boeiend uit. Kroatie staat al hoog op onze lijst maar dit werkt wel heel aanstekelijk. Ben benieuwd naar het vervolg!

• 15 Oktober 2014 - 09:19

Irene:

Nou jaloers ben ik niet echt.
    omdat bij ons ook de vakantie voor de deur staat.
    Dat van ons is ook niet een klein reisje.
    Wij gaan over 10 dagen om 25 okt vliegen naar bali
    Een zit van 16 uur en blijfen daar 3 weken in de waremte zitten daar.

Wij zijn blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben
    Alleen beetje jammer van de was als je denk ik ben zo klaar en dat het dan meer al 4 uur duurt zou ik er ook wel klaar mee zijn.

Geniet er nog lekker van zolang het nu nog kan xxx
    Liefs jordi en irene en een katte pootje van boeddha