Dag 28 en 29, 16 en 17 oktober - Reisverslag uit Zaostrog, Kroatië van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu Dag 28 en 29, 16 en 17 oktober - Reisverslag uit Zaostrog, Kroatië van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu

Dag 28 en 29, 16 en 17 oktober

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Joke en Tineke

17 Oktober 2014 | Kroatië, Zaostrog

We rijden door naar het zuiden ook al is camping Split verleidelijk mooi en comfortabel. Links het gebergte van Mosor en later het Biokovo karst gebergte bieden prachtige views. We stoppen af en toe voor koffie of een foto. De Adriatische zee zien we steeds met stukjes en heeft bij tijd en wijle een azuurblauwe kleur aan de kust. Diverse eilanden zien we liggen.
Na een paar uurtjes rijden zoeken we in Zaostrog de camping op die pal aan het strandje ligt. Bij het kiezelstrand staat een lange rij met gekromde pijnbomen. 's Middags maken we een fiets- en wandeltocht langs het water. Er worden hier veel rooms aangeboden of apartmani. Toch zijn er nu maar weinig toeristen. Er gaan trapjes steil naar beneden om het water te bereiken. In het volgende plaatsje zitten we aan het minihaventje uit te kijken over het water in de late namiddag. Diverse vissers gooien hun netten uit en wij genieten van de caffe.

Op de camping staan we met één ander stel (polen). De volgende dag wordt dat anders want er komt een kudde Hollandse camperaars aan. Een van hen heeft een tien ton grote bus/camper bij zich. Blij dat wij daar niet meer rond rijden. Dit maatje bevalt ons prima. We hebben inmiddels een handige modus gevonden om om beurten iets te doen.
Vandaag was er minder zon dan we hoopten maar de temp is nog goed. Dus lekker gezwommen en aangekeuteld.
Ook deze camping heeft zijn eigen kat die ons komt bezoeken. We zitten tussen de olijfbomen die inmiddels hun olijven laten vallen en deze worden dus niet geoogst. Een aantal vogeltjes en vlinders om ons heen zijn leuk om te bekijken.

• 18 Oktober 2014 - 06:12

Jolanda:

Hallo Tineke en Joke,

IK geniet elke keer weer van jullie reisverslag
    Jullie hebben al veel km gereden denk ik?
    Rijdt de aito lekker?
    Jullie zijn al weer 1mnd weg wat gaat de tijd snel.
    Lekker genieten samen en heerlijk ontspannen.

Verl liefs Jolanda

• 19 Oktober 2014 - 16:22

Ineke Klont:

Hallo Tineke en Joke

Geweldig om jullie zo te volgen. Lees met veel plezier iedere keer jullie reisverslag. Een heerlijke afwisseling met alle mail, waar ik iets mee moet.
    De tijd gaat snel, maar gelukkig voor jullie zijn er nog wat weekjes te gaan.
    Geniet lekker van alles, maar zo te lezen doen juillie dat wel.

Goede reis verder
    Ineke