Dag 30 en 31, 18 en19 oktober - Reisverslag uit Mlini, Kroatië van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu Dag 30 en 31, 18 en19 oktober - Reisverslag uit Mlini, Kroatië van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu

Dag 30 en 31, 18 en19 oktober

Door: tineke

Blijf op de hoogte en volg Joke en Tineke

19 Oktober 2014 | Kroatië, Mlini

We besluiten nog een dagje in Zaostrog te blijven. Het is namelijk super lekker weer en het strand en water lokt. Er wordt gezwommen, gesnorkeld en gekeken naar de ondergaande zon. Dit laatste met de stoelen op het strand en wijntje en avondsalade mee. Romantisch sfeertje niet??

De volgende dag nemen we afscheid van de kudde Nederlandse camperaars. Oud water eruit en nieuw erin en we kunnen weer. We rijden langs de prachtige Makarska kust en later de Neretva delta. Prachtige views. Er wordt daar veel fruit geteeld wat we terugzien in de vele stalletjes langs de kant van de weg. We slingeren langs prachtige meren. We rijdenongeveer 15km door BIH oftewel Bosnie Herzegowina; 2x grenspost met controle. Daarna komen we weer langs de kust die nu de Dubrovnik Riviéra heet.
We stoppen bij een authentiek cafe voor de koffie. Zijn verbaasd over de luxe hotels die hier ook zitten en rijden op Dubrovnik af. Flinke stad met prachtige Calatrava-achtige toegangsbrug. Na een bezoek aan de Lidl, jawel even wat bevoorrading aanvullen, rijden we naar een camping 5 km voorbij D. We hebben slechts 130 km gereden maar daar doe je hier toch wel 2,5 uur over.
De rest van de dag genieten we van de zon en een boek. Ik loop de 160 treden naar beneden om te zwemmen en het haventje te bekijken.
Morgen zullen we naar de haven rijden om daar de camper te parkeren en zullen we met de fietsen 3 km naar de oude stad gaan om daar een dagje cultuur te snuiven.

• 19 Oktober 2014 - 19:59

Rian:

Hey Joke en Tineke,
    Alweer 4 weken onderweg! Hoeveel kilometers hebben jullie er al op zitten?
    Wij hebben een heerlijk zomers weekend achter de rug 22/23 graden en dat
    In oktober.
    Wat leuk dat jullie overal vrienden maken

• 19 Oktober 2014 - 20:08

Rian:

Ben ik weer ging iets fout, de katten ha ha :))
    Wel fijn om af en toe gewoon Nederlands te praten he?
    Wij vinden het fijn om te lezen dat jullie reis zo voorspoedig
    Verloopt, en jullie zoveel mooie plekken zien.
    Fijne avond, en proost op nog heel veel mooie dagen!!
    Liefs Rian en Stefan en kinders

• 19 Oktober 2014 - 20:48

Wim Van Nobelen:

Hi Tineke en Joke, het blijft een sprookje. Jullie zien en maken enorm leuke dingen mee.
    Wij zijn afgelopen weekend even langs de Jong geweest en ja de auto stond er nog :).
    Veel plezier Wim

• 20 Oktober 2014 - 13:14

Anita:

Ha Buurvriendinnen, gelukkig komen jullie weer binnen!(al een paar keer, maar even vergeten te melden).
    Het klinkt allemaal heel goed, zo van alles wat. De Herfst is hier nu wel ingetreden, na een prachtig weekend. We waren met onze kinderen in Zuid Limburg.
    Er was enkele dagen gelden een kaart van Aya(?) en Renate......zij denken dat jullie al weer thuis zijn! Er staat tenminste "welkom thuis" op ;).
    Geniet van alles onderweg! hebben jullie nog geen heimwee trouwens?
    Liefs, F en A

Tags: Zaostrog, Mlini