Dag 35 en 36, 23 en 24 oktober - Reisverslag uit Nicotera Marina, Italië van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu Dag 35 en 36, 23 en 24 oktober - Reisverslag uit Nicotera Marina, Italië van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu

Dag 35 en 36, 23 en 24 oktober

Door: tineke

Blijf op de hoogte en volg Joke en Tineke

24 Oktober 2014 | Italië, Nicotera Marina

We besluiten toch te vertrekken uit Matera ook al heeft deze stad meer mooie dingen te bieden dan wij op de vorige dag gezien hebben. Omdat het weer minder gaat worden rijden we een flink stuk zuidelijk. Eerst een lang stuk langs de zuidkust van de laars. Bij een kleiner badplaatsje met strand en verlaten zomerhuisjes lunchen we nadat we het brede strand en club Bora Bora hebben bekeken. We rijden door de bergen waarbij het weer steeds minder wordt. Zelfs onweer met harde regen. We gaan naar een camping aan de noord zijde van de voet. camping Mimosa. Echter we worden door onze tomtom misleidt. Ze heeft niet de jongste informatie met aanpassing van wegen en we besluiten dan nog maar een stukje verderop te gaan staan bij het plaatsje Palmi. Dit blijkt een plaats die tegen de berghelling aangeplakt is met steile straatjes die ons naar het Lido di Palma moet leiden. We kunnen de camperplek aan het strand niet vinden daar de tomtom de straat van het strand niet kent. In de stromende regen en nog steeds onweer rijden we er weer uit. Totdat we tegen een pittige helling op komen te staan waarbij de auto alleen nog slipt ipv naar boven wil. De weg is glad door de regen. Ik stap uit en regel het achteropkomend verkeer. Een mevrouw vraag ik de wegenwacht te bellen maar ze spreekt alleen Italiaans. Ze vraagt me mee te lopen en regelt dat haar man? komt kijken/ helpen. Hij wil zelf even de auto besturen en weet dan de auto wel weer naar boven te krijgen. Minder gas geven?! Mille grazie en opgelucht kunnen we verder. Het is al bijna donker maar we rijden toch terug naar de vorige campingoptie en vinden die van deze kant af nu makkelijk. Een beetje bijkomen doen we met pannekoeken en een lekkere borrel.
'S nachts is het echt noodweer en liggen wij ruim 2 uur wakker van de storm, de regen en het onweer. De flitsen zijn erg helder en het onweer is op ongeveer 2 km afstand. Later horen wij dat het de vorige nacht nog erger is geweest!
's Ochtends is het redelijk mooi weer en ik ga in de zon een boek lezen en Tineke maakt een wandeling langs het strand. wij zitten op een prachtige camping direct aan zee. De zee is zeer onstuimig en de golven rollen met veel lawaai op het strand. Dit levert mooie plaatjes op.
Het weer in het zuiden van Italië is niet best en het ziet er de komende week ook niet goed uit. Zelfs in Sicilië zal het de komende week koel zijn en veel regenen. Wij zien dat het in Noord-italië, Frankrijk, Spanje en Portugal beter weer is en waarschijnlijk gaan wij morgen richting het noorden en gaan wij niet naar Sicilië.

• 26 Oktober 2014 - 16:45

Mam Groeneweg:

Hallo kinders,
    Dat was andere koek dan een prachtig zonnetje. Gelukkig was er een handige chauffeur in de buurt om jullie weer op weg te helpen. Op de weerkaart veranderen de depressies snel van positie dus misschien kunnen jullie toch nog naar Sicilie. Dat lezen we vast in het nieuwe verslag. Ik hoop dat er nog genoeg ruimte bij jullie in het hoofd zit om elke keer weer mooie nieuwe dingen te zien en op te kunnen nemen. Een beetje jaloers ben ik inmiddels wel.
    Onze vakantie begint a.s. Vrijdag naar een bekend gebied in Portugal. Ook wel een rustig idee. Met Leni heb ik een bezoek gebracht aan Thijs en Lena met hun ouders. Schattig die kleine kindjes. Het gaat alles naar wens en ze zijn heel gelukkig met de tweeling.
    Nu lieverds, een heel goede reis verder en blijf gezond. Liefs van Mam