Dag 62 t/m 64, 20 t/m 22 november - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu Dag 62 t/m 64, 20 t/m 22 november - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu

Dag 62 t/m 64, 20 t/m 22 november

Door: tineke

Blijf op de hoogte en volg Joke en Tineke

23 November 2014 | Nederland, Groningen

20 november:
Op de parkeerplaats maken we warm water voor een douche en een afwas. De één douchen en de ander afwassen is geen optie. Het moet om beurten. Net als elkaar passeren in de keuken. We hebben het geprobeerd maar het lukt echt niet. Wat wel weer kan is vanuit één positie iets uit de koelkast of besteklade pakken. Wonen op enkele vierkante meters kan dus. Wat ons verbaasd is dat we nog steeds met de eerste gasfles doen....
We rijden naar Groningen. Nagenoeg alles door Duitsland. Mooie stukken door Sauerland en NW Duitsland met vennen, heide en veen. En nog rustig, weinig bebouwing. Als we de grens met Nederland over zijn is het bijna vreemd zoveel gele nummerborden te zien en dat mensen je weer aanspreken in het Nederlands.
Om 16 uur zijn we op de scheepswerf in Groningen waar we de nacht zullen doorbrengen. Keurig sanitair en afgesloten terrein dus krijgen we de sleutel mee. Dan fietsen we naar Reinder met de flesjes rood in de fietstas. Uitgebreid bijgepraat en samen gegeten. Heel gezellig. We fietsen langs de grachtjes weer naar de werf. Het is inmiddels echt koud en missen de handschoenen.
21 november:
Eerst de kachtel een uurtje aan voordat we uit bed komen. Het hangt erom of het gevroren heeft. Het zonnetje wint terrein en het wordt een heel zonnige dag maar het is wel waterkoud. We gaan naar Workum. Aldaar eerst een koffie en een rondje dorp. Het Jopie Huisman museum is vanaf 13 uur open. We nemen de tijd om dit uitgebreid te bekijken. Het is zeker de moeite ook al is het niet heel groot. Zijn stijl schilderkunst vinden we alletwee erg mooi. Daarna rijden we over de afsluitdijk door naar Lisserbroek. De ouders van Joke zijn superblij ons weer in levende lijve terug te zien. Ook hier bijpraten en we doen samen een chineesje. We gaan slapen bij mijn moeder in Amstelveen maar doen eerst nog een bakkie in Nieuw Vennep. Ook heel gezellig.
21 november:
Wakker worden in een gewone slaapkamer met 2x zoveel ruimte als je gehad hebt afgelopen weken. Vreemd. Een ander bed is ook ff wennen.
Vandaag is het ook mooi weer en nemen de tijd om samen te zijn en te delen. 's Middags sluiten spontaan Heleen, Jan en Gerard aan. In de namiddag rijden we naar.....huis. De camper komt met moeite de hoek om maar nadat Frans zijn auto heeft verzet staan we dan toch voor de deur. We doen gelijk een italiaans wijntje met de ontvangstcommissie. Er staan prachtige bloemen en het is allemaal heerlijk netjes en schoon. Bedankt lieve mensen. Heel warm allemaal.

• 23 November 2014 - 12:50

Marlon & Dinie:

Lieve Tineke en Joke,
    Welkom weer thuis in jullie huis zonder wielen!!!!!
    Het zal weer wennen zijn na een relaxte en mooie reis, maar dat komt vast weer goed!
    De zon schijnt, dus dat is lekker.

Het beste samen, knuffel Dushi maar lekker en geniet weer van Wijk...!

Veel liefs, Marlon & Dinie

• 23 November 2014 - 15:11

Hanny:

Welkom terug! Knuffel voor Dushi! Kende ze julllie nog?

• 23 November 2014 - 16:10

Lia:

Hallo Joke en Tineke

Fijn te vernemen dat jullie weer behouden thuis gekomen zijn

Het is een bijzondere ervaring geweest meen ik aan
    Geniet maar lekker na Bedankt voor de mails en de fotoos.
    Tot vrijdag.Groet Lia.

• 23 November 2014 - 18:02

Edith En Roel:

Welkom terug in het prachtige Nederland met gouden herfsttinten. Fijn dat jullie gezond en wel zijn teruggekeerd van een heerlijke en superlange vakantie. We zullen jullie reisverslagen missen.
    Groetjes en tot volgend jaar! Roel en Edith

• 23 November 2014 - 21:03

Alie:

Hoi Joke en Tineke,

Bedankt voor al die mooie foto's en verslagen. En nu bijkomen natuurlijk en na genieten.
    Welkom thuis, lieve groet Alie & Sietse

• 24 November 2014 - 08:07

Helen:

Welkom thuis!! Fijn dat jullie gezond en wel weer thuis zijn.
    Wat een ervaring rijker. Voorlopig raken jullie niet uitgepraat, zoveel dingen wat jullie meegemaakt hebben.
    Wat zou Dushi blij zijn dat haar baasjes terug zijn. Ik zie jullie gauw voorbij wandelen.

Groetjes,
    Helen

• 25 November 2014 - 09:51

Sylvia:

Hallo Joke en Tineke,

wat is het huis toch groot en wat een werk zeg...... Maar wat fijn dat jullie in geode gezondheid zijn teruggekeerd van een hele mooie reis en een bijzondere ervaring.

Geniet nu heerlijk van het mooie vriesweer en van Dushi natuurlijk want wat zal ze blij zijn dat jullie weer thuis zijn...

Heel veel liefs,

Eric, Sylvia