Dag 14, 2 oktober - Reisverslag uit Klosterneuburg, Oostenrijk van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu Dag 14, 2 oktober - Reisverslag uit Klosterneuburg, Oostenrijk van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu

Dag 14, 2 oktober

Door: Joke en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Joke en Tineke

03 Oktober 2014 | Oostenrijk, Klosterneuburg

Vandaag gaan Wim, Ria en Joke op de fiets naar Wenen. Wij vertrekken al heel vroeg omdat wij voor 10.00 uur bij de Spaanse rijschool willen zijn. In 3 kwartier scheuren wij naar de stad en zijn daarmee ruim op tijd. Tineke blijft thuis en gaat Klosterneuburg verkennen.
De paarden zijn indrukwekkend en daarna gaan wij op zoek naar Hotel Sacher om de originele sachertorte te proberen. Deze smaakt heerlijk en daarna hebben wij weer voldoende energie om de stad door te fietsen. Er zijn bijzonder veel grote en indrukwekkende gebouwen te zien. Wij fietsen langs het museumkwartier, het parlement, het rathaus en een grote kerk. We eindigen bij een bakkertje waar Wim de cheesecake keurt. Hij doet dit dagelijks en ook dit was weer een toppertje.
Rond 14.00 uur keren wij huiswaarts en gaan wij op zoek naar een kadootje voor Tineke. Morgen gaan Wim en Ria huiswaarts en daarom vieren wij vanavond de verjaardag van Tineke. Zij krijgt het cadeautje van ons en van Rian. De camper is versierd met een slinger. 's Avonds gaan wij uit eten en Tineke trakteert. Na afloop gaan wij canasta spelen en zoals elke avond verliezen wij de meeste spelletjes. Wij mogen één keer winnen en daar zijn wij heel blij mee.
Wij gaan laat naar bed en morgen gaan we nog een keer gezamenllijk ontbijten en daarna een taartje eten. Dit taartje heeft Wim heel voordelig op de kop kunnen tikken. Om 11.00 uur nemen wij afscheid van Wim en Ria

Ja en wat heeft Tineke die dag uitgespookt? Nou ik ben naar het Essl Museum geweest. Een particulier museum met moderne kunst. ik kon bij de opening zijn van een nieuwe tentoonstelling van jonge kunstenaars uit de regio. Heel indrukwekkend allemaal. Daarna heb ik de naturerlebnisweg gelopen. Ook vlakbij. En ja, ik kwam een ijsvogel tegen. Mijn dag was weer goed.

• 03 Oktober 2014 - 19:26

Frits Hoekstra:

Hallo allen,
    Wat hebben jullie al veel gereisd en gezien. Praag lijkt me ook fantastisch. Ook de wegenkeuze levert volgens mij mooie beelden op. In plaats van alleen snelwegen.
    Zal wel raar zijn om morgen afscheid te nemen. Maar het avontuur gaat door. Wat zijn jullie plannen na Oostenrijk? Ik ben benieuwd.
    Tineke, alvast van harte gefeliciteerd voor morgen. Geniet ervan.
    Groetjes & liefs, de Hoekies

• 04 Oktober 2014 - 00:29

Jolanda:

He ik ben. De eerste die je feliciteert via deze site
    Tineke van harte gefeliciteerd met je verjaadag. Geniet er Lekker van. Toch heel bijzonder om je verjaardag in Wenen te vieren.
    Jammer dat Wim en Ria naar huis gaan, maar even wen(n)en en dan gaat het jullie zeker lukken. Weer m oie plekjes ontdekken en genietn van de rust.

• 04 Oktober 2014 - 09:40

Laura:

Gefeliciteerd met je verjaardag Tineke!
    Leuk dat jullie het van de week met Wim en Ria al gevierd hebben met taart en slingers :-)
    Hele fijne dag!
    Liefs, Laura

• 04 Oktober 2014 - 10:32

Corine Van Winden:

Hi Tineke,

Van harte gefeliciteerd met je 55e verjaardag, een mooi getal, wat leidt to hopelijk een mooi jaar.

Heerlijk te lezen dat jullie van de reis genieten.

Geniet van je verjaardag en van de verwennerij,

Corine & Gerard

• 04 Oktober 2014 - 10:43

Rian:

Er is er 1jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat ben jij
    Lieve TIneke van harte gefeliciteerd !!
    Een hele bijzondere plek om je verjaardag te vieren geen Hema
    taart dit jaar. Wij proosten op je gezondheid en nog heel veel mooie
    Liefdevolle jaren ,
    Dikke kus RIan en Stefan .
    Ps Joke jij ook gefeliciteerd met Tineke!

• 04 Oktober 2014 - 11:12

Jan En Jet:

Lieve Tineke,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Jullie hebben het al gevierd las ik.
    Veel plezier !
    Jan en Jet

• 04 Oktober 2014 - 11:51

Dushi:

Hoi mama Tineke.

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Jammer dat ik nu de taart misloop, maar ik hou deze tegoed.

Een dikke knuffel en een poot van je allerliefste Dushi.XXXXX

• 04 Oktober 2014 - 12:10

Alex En Caja:

Tinus! GeFeLiCiTeErD met je verjaardag!! Gezellige dag saampies en geniet van de rest van de weken van jullie reis! Dikke kus, Alex en Caja

• 04 Oktober 2014 - 13:20

Naomi:

Dag Tineke! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een fijne dag zal wel lukken ga ik vanuit! Hoop dat jullie genieten samen. Groetjes Naomi

• 04 Oktober 2014 - 18:10

Kees:

Hai zus, van harte met deze dag. Ook al is deze dag al weer bijna ten einde, is er nog genoeg tijd om te feesten en genieten. Als het net zo lekker weer is bij jullie als bij ons dan hebben jullie het geweldig... We zullen vanavond met een neut toosten op je 55 ste.
    Veel plezier en tot gauw maar. Groetjes Kees.

• 04 Oktober 2014 - 19:03

Lia:

Leuk om jullie reis te volgen en de reacties te lezen.Zo las ik ook dat Tineke
    jarig is .Van harte gefeliciteerd ook van Jan. Nog veel reis plezier samen.

• 05 Oktober 2014 - 10:35

Hanny:

Dagje te laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd Tineke! Ik hoop dat het een leuke dag was, een bijzondere verjaardag is het natuurlijk ik elk geval zo op reis. Geniet dames!!

• 05 Oktober 2014 - 16:02

Mam Groeneweg:

Lieve kinderen,
    Net een heel verhaal getypt en kon het niet versturen. Misschien moet ik aan de onderkant aanklikken. Alle begin is moeilijk. In ieder geval leuk om al die reacties te lezen. Nog fijne weken met veel moois gewenst. Liefs, mam