Dag 57 t/m 61, 15 t/m 19 november - Reisverslag uit Würzburg, Duitsland van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu Dag 57 t/m 61, 15 t/m 19 november - Reisverslag uit Würzburg, Duitsland van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu

Dag 57 t/m 61, 15 t/m 19 november

Door: tineke

Blijf op de hoogte en volg Joke en Tineke

19 November 2014 | Duitsland, Würzburg

15 november
We doen een keuteldagje.Joke moet bijkomen van een onrustige buik. Vast iets verkeerds gegeten.Ik ga een rondje door Montefalco maken. ontdek weer nieuwe plekjes en neem wat voor de lunch mee. Later neem ik de landelijke weggetjes en geniet van olijfvelden, de uitzichten, de geluiden van vogels . Er blijken ook uilen te zitten smiddags gaat Joke mee naar het uitzichtsspunt. Op zoek naar de R in het landschap van het wijnlandgoed Romanelli. We lopen tegen Heidy en haar man aan. Maensen uit de buurt van de Bodensee.Doen gezamenlijk een borrel op het piazza.We krijgen later van hun een flinke rest olio uit deze streek.Ons eigen gebrouwen Italiaanse maaltje smaakt ook prima. Als we nog eens in umbrie zijn moeten we zeker naaar Castelluccio voor de lilavelden in de bergen van de linzen. ligt ten NW van Norcia.
16nov
Douchen in de auto. Het blijkt prima te gaan.Een ietsje blauw in de lucht. We gaan naar Bevagna toch maar met de auto.. De camperplek daar staat bijna onderwater. We zullen wel doorrijden. Eerst even de kerk in en een stukje van de kerkdienst geluisterd. Het gloria klonk...
Even later breekt er een fors onweer los en schuilen we in een caffe met heerlijke dikke cioccolatte. tLijkt wel gesmolten chocolade. ook nog maar een spelletje gedaan want het duurt toch wat langer met de flitsen ed. We zien dat het noodweer is in Ligurie eo. We rijden door naar het Lago Trasimeno. daar hebben we als enige op een mooi plekje gestaan met uitzicht op een lichtgroen/grijs meer.Prachtig kleurtje. De rest vd dag regent het.
17 nov
We gaan rijden richting oostenrijk. Het blijft regenen. sAvonds stoppen we bij een tankstation om te gaan slapen. even later vertrekken we daar toch weer naar de volgende want een chauffeur wil dat we op een andere plek gaan staan. Voelt niet okee dus verder gegaan. Vlak voor de Brenner pas hebben we vervolgens een zeer onrustige nacht gehad door af en aan rijdende vrachtwagens. Politie kwam zelfs enkele wagens wegsturen omdat ze niet goed geparkeerd stonden.
18nov
De Brenner is prachtig. gisteren reden we ook al door zo'n prachtig dal van Trentino. Jammer dat het geen helder weer was. Weinig fotos dus.
Het eerste stukje Brenner was best spannend. et had gesneeuwd in de nacht. Dus op de pas lag net geen sneeuw. Langzaam rijden was het devies. Richting het inntal heel mooi die hellingen enerzijds nog knalgroen en dan een waas van sneeuw en op de top echt wit. En dan met al die dorpjes ertussen. ik kan dat allemaal uitgebreid bekijken want Joke rijdt. De regen blijft de rest van de dag. echt vies weer. Via munchen naar Nurenberg en dan een camperplek in Wurzburg. Een plek ad Main 300m vh centrum. Prima. geen voorzieningen dus de pc zal straks empty zijn.
19nov.
We blijven een dagje hier. shoppen en naar het Residenz Ook unesco. We houden het bij de tuinen die strak geschoren zijn. 's Middags gaan we naar het Kulturspeicher museum. Naast moderne kunst ook een tentoonstelling met thema wit. Leuke werken om te zien en in een prachtig gebouw wat eens een opslaglocatie/ entrepotdoc was. En... het is droog. Na een pauze in de auto gaan we s avonds weer eten in de alte Mainmuhle.

• 19 November 2014 - 18:09

Heleen:

zo, dat gaat opeens snel richting noord....hier is het weer droog met een graad of 10, na een zeer nat weekend. Hoop dat duitsland nog mooie dingen toe kan voegen aan jullie reis, voor dat de nederlandse grens weer bereikt wordt. lekker genieten nog!!!!
    groet heleen

• 19 November 2014 - 20:28

Rian:

Hoi hoi
    Dat gaat inderdaad snel ,hebben jullie ineens last van heimwee???
    Als het regent kan je maar beter lekker thuis op je eigen bank
    zitten ,houtkachel aan ,bakje Hollandse koffie en pepernoten!
    Ja de Sint is weer in t land, in Gouda dit jaar. Het was er onrustig door voor en
    tegenstanders van de zwarte piet. De winkels liggen al vol met alle kleuren kerstballen,
    kaarsen en weer wat lekkers banketstaven. Nou meiden geniet van jullie laatste
    kilometers, bijna thuis......
    Liefs Rian

• 19 November 2014 - 23:54

Jolanda:

Zijn jullie weer in Duitsland? Wat gaan die weken snel zeg. Echt niet te geloven.
    We gaan straks jullie mooie verhalen missen via deze site.
    En ook alle reacties daar op.
    Wel grappig om verschillende verhalen te lezen.
    Geniet lekker van de mooie plekjes n Duitsland.
    En......niet te diep in het glasje kijken ( haha)
    Kunnen er nog duitse flesjes mee ?

Groetjes van Jolanda