Dag 54 t/m 56, 12 t/m 14 november - Reisverslag uit Montefalco, Italië van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu Dag 54 t/m 56, 12 t/m 14 november - Reisverslag uit Montefalco, Italië van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu

Dag 54 t/m 56, 12 t/m 14 november

Door: tineke

Blijf op de hoogte en volg Joke en Tineke

14 November 2014 | Italië, Montefalco

We verlaten de familie Speca. Nonna Rita geeft ons extra flessen tomatenpolpa mee. Ook Roberta heeft een afscheidsbriefje achtergelaten. We nemen flink wat biowijn mee. Het gaat richting Ancona. Het ene plaatsjes na het andere plaatsje rijden we door. Na wat inkopen bezoeken we het Parco di Conero. Een schiereiland met hoge kliffen met krijtrotsen. We rijden door prachtig heuvelland en kleine weggetjes naar Portonovo. Daar maken we een wandeling naar kleine strandjes, kijken naar de surfers en genieten van het bos. 's Middags komen we aan de noordkant van Ancona op de camperplek. Er staan heel veel gestalde campers van de club adriatico. We zijn de enige bewoners. In het parkje iets lager gelegen zien we uit over de oude stad, universiteit en porto.
13november:
De beheerder komt om 8.30 langs voor de betaling. Zullen we naar Ancona op de fiets? Of metde bus? Nee, drukke straten en weer een grote stad! Gister al een klein toucher gehad met de spiegel. Geen schade gelukkig.
We vertrekken weer en gaan naar Montefalco. Prachtige route!!!! Meer en meer bergen, half bewolkt en we gaan uitgebreid zitten bij een pompstation waar de zon nog volop schijnt. Een vrachtwagenchauffeur heeft belangstelling voor ons en probeert het aan te leggen. Maar nee we zijn geen working girls.
Er hangen wolken boven de Apenijnen en we zullen zien hoe het is in Montefalco. De nette en aperto camperplek ligt prachtig We kijken direct uit over de rode wijnhellingen. Van de Sagrantinodruiven. Even het dorp in. Later een wandeling gemaakt naar de bijzondere begraafplaats waar veel kleine kerkjes gemaakt zijn voor de overledenen. Een oudere heer Galardini laat me het graf van zijn vrouw en zoontje zien. Hij is aangedaan, zijn vrouw is begin dit jaar overleden. Veel verse bloemen staan er. Hij nodigt me uit zijn wijn te proeven. Ik ga met hem mee in de auto. Bij zijn woning pakt hij een fles rode wijn die ik meekrijg en wat kaki's die er liggen. Hij zegt me vooral terug te komen als ik weer eens in de buurt ben.
's Avonds gaan we heerlijk eten op kosten van schoonpapa en mama bij Coccorone. (Echt zuigvlees Wim ála Frankrijk) nu met versgeschaafde truffel.
14 november:
Heerlijk geslapen met nog wat andere camperaars. Joke neemt een douche in onze supercamper, wat prima bevalt. Lakens verschonen en daarna op de fiets naar San Marco de Montefalco. Het is behoorlijk koud door de flarden mist en wolken die over de berg heenkomen. We gaan naar een wijnboer (Antonio Antonelli) en kopen daar de Sagrantinowijn. Moet super zijn.
Als de fietstassen vol zijn gaan we de wijn veilig stellen. Eenmaal terug wint de zon aan kracht en zitten we heerlijk buiten.We halen pane en wat lekkers voor bij de thee.
Later in de middag zoeken we een internetcafe op en doen we als de Italianen. Cafe aan de bar. We zien dat het weer in Europa flink tekeer gaat; regen, wind, sneeuw. We kijken of we morgen gaan rijden maar als het weer nog redelijk lijkt dan misschien nog wel even hier. We vinden het nog steeds heel leuk als jullie reageren op deze blog.

• 14 November 2014 - 18:24

Eric, Sylvia:

Wat beleven jullie toch mooie dingen, fantastisch met de locale bevolking en ik heb net even gelachen om de working girls hahaha.. Ik kijk ook naar het weer en zie het meest vreselijke weer in het zuiden, maar als ik jullie verhaal zo lees hebben jullie mazzel.... Hier in Nederland gaat alles zijn gangetje, we zitten druk in een zwarte pieten discussie. Geniet lekker van het mooie weer.

Liefs van ons uit Utrecht

• 14 November 2014 - 20:42

Anita:

Ha lieve buurvriendinnen, gelukkig hebben jullie dus toch af en toe mooi weer, nou ja als ik jullie gezichten zie, dan moet het toch regelmatig zijn. We hebben hier nog steeds op enkele dagen na, prachtig weer (gehad) met relatief hoge temperaturen. Soms gaat de tuindeur nog even open! Winter is het nog allerminst, maar wel regen nu.
    Ik ben druk met het organiseren van een lezing over Rothko op de 26ste en dat loopt heel goed.
    Wanneer zijn jullie van plan hier weer te zijn eigenlijk? Ik heb de 29ste in mijn hoofd of klopt dat niet? Jammer zeker dat het einde in zicht komt.......
    Geniet er nog even van, liefs, F en A

• 14 November 2014 - 21:51

Kees,Ma, Vincent, Eric En Jolanda:

Hallo Tineke en Joke,

Leuk weer iets van jullie gehoord te hebben. Mooie verslagen en leuke verhalen.
    En gelukkig heerlijk weer. Jullie zullen vast lekker bruin geworden zijn.
    Ma is weer lekker thuis en heeft lekker genoten van haar vakantie met haar familie.
    Wij hebben vanavond bij ma gegeten. Heerlijk.
    Waarom waarom?
    Ja omdat we op dit moment even thuis niet even kunnen koken.
    We zitten volop in de verbouwing. Spannend.
    Maar het wordt echt een mooie woonkamer.
    Als het goed is is het eind november begin december klaar.
    Vincent heeft vanddag gehoord dat hij per januari een kamer heeft in Delft.
    Eindelijk na een lange zoektocht. Hij heeft er zin.
    Eric is gisteren geopereerd aan zijn pols/duim. Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Even onder paracetamol/naproxen evt Oxycodon( dit heeft hij nog niet gebruikt)
    2weken zit hij in een gips spalk en eind november wordt waarschijnlijk foto gemaakt en wordt gekeken of hij nog in gips gaat. Hij is en blijft echt vrolijk en ondergaat het goed.
    Kees en ik zijn lekker aan het werk, en kamperen in eigen huis.
    Genieten jullie lekker van jullie laatste weken?
    Weten jullie hoe jullie terug reis gaat worden?

Gr van Kees, ma, Vincent, Eric en Jolanda

• 15 November 2014 - 08:49

Wim Van Nobelen:

Goedemorgen Joke & Tineke, WOW het houd niet op. Waanzinnig leuk - om jaloers op te worden.
    Jullie beleven enorm veel en maken ook kennis met de lokale bevolking. uitgenodigd worden en getrakteerd op bijv. een wijntje - waanzinnig. Jullie foto's zeggen inderdaad meer dan 1000 woorden. Je rondje word zo te zien minder uitgebreid dan eerst voorspeld, maar dat is zeker zo super. Nu richting Toscane? Ik hoop dat jullie nog lekker weer tegemoet gaan en we horen de verhalen weer als jullie thuis zijn. fijn weekend...

• 15 November 2014 - 10:13

Heleen:

hoi zussen,
    Zakt die camperbus nog niet door zijn assen? met al die flessen lekkers?? Neem maar mee naar de lage landen, dan kunnen wij er misschien ook nog van proeven... zeker in deze sombere regen dagen. Heel leuk die mooie ervaringen van jullie te lezen, plakken jullie er nog een paar weekjes aanvast? zou niet gek zijn hoor.
    Vandaag de caravan (in de stalling) weer winterklaar maken, staat nog steeds op de to-do lijst.
    Ook onze catering is open gesteld voor de familie uit nieuwveen, daar hebben ze al een keer gebruik van gemaakt, heel gezellig!!!
    geniet nog maar van het mooie italie, zolang de tijd nog rest (gaat opeens altijd heel snel jammergenoeg).
    liefs van Jan en Heleen

• 15 November 2014 - 11:23

Frank, Eva, Gijs En Lena Oranje:

Lieve Tineke en Joke,

Het blijft leuk om jullie verhalen te lezen. Aangezien wij ook al van Italie gezien hebben, lezen we af en toe wat bekende dingen. Waar de Alpen en dus ook Noord-Italie, bij tijd en wijle verzuipen in de regen en modderstromen, hebben jullie over het algemeen mooi weer! mooi hoor, jullie boffen wat dat betreft!
    Hier gaat alles prima, afgezien van de gebroken nachten :-). Gijs en Lena groeien als kool, die zijn nu al weer 11,5 weken oud.
    Waar ik (Frank), al zittend op de grond, nu even een berichtje typ, kijkt Gijs met me mee :-)!

Fijne reis verder!

liefs van ons.

• 15 November 2014 - 14:42

Hallo Joke en Tineke

Leuk verslag, ja jammer voor Wim

• 15 November 2014 - 14:48

Leuk verslag, jammer voor Wim

• 15 November 2014 - 14:51

Hallo Joke en Tineke

Fijn dat jullie het zo leuk hebben. Geniet ervan, de tijd gaat snel.
    Het is hier vandaag herst. Tot afgelopen donderdag was het hier prachtig weer.
    Linda en Hein gaan naar Bonaire en Laura komt morgen terug van Curacau.

Liefs Ria

• 16 November 2014 - 15:54

Corine Van Winden:

Hi tineke en joke,

Wat heb ik daar, toen nog samen met Reinder, vele heerlijke valanties doorgebracht. Ik ruik de geur van het land weer, zoals het daar in juni kon ruiken. Die Sagrantino, is overheerlijk. Iets om in alle rust van te genieten, niet zo maar een wijntje. Geniet van de weken die je nog voor de boeg hebt van dit heerlijke Italie
    Groetjes Corine

• 17 November 2014 - 09:32

Monique En Hager:

Zoooo kinderachtig van jullie! Kun je een x een extraatje verdienen doen jullie het weer niet!
    Wat een heerlijkheid hebben jullie daar! En lekker genieten van de prachtige uitzichten, de rust en de ruimte. Lekker!!!! Ga vooral door met de verslagen, heerlijk om te lezen. Bij ons alles ok. Open dag gehad op de scholen van Jesse en Lette. Super leuk en wat kunnen ze al veel. Heerlijk als je je talenten al zo jong kan benutten. Met Hager en mij ook verder prima. Nog steeds genieten van de gift of life. De hoezen van de bank staan op de nominatie op gewassen te worden. Spannend. Ik probeer er eerst 1. Kijken hoe dat gaat.
    Lieve groet van ons allemaal!

Tags: Montefalco