Dag 19 en 20, 7 en 8 oktober - Reisverslag uit Postojna, Slovenië van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu Dag 19 en 20, 7 en 8 oktober - Reisverslag uit Postojna, Slovenië van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu

Dag 19 en 20, 7 en 8 oktober

Door: tineke

Blijf op de hoogte en volg Joke en Tineke

08 Oktober 2014 | Slovenië, Postojna

We hebben een geweldige wandeling gemaakt in de kloof en waterval bij Vintgar. Veel overhangende houten loopbruggen langs de rotsen. Prachtig groenblauw helder water.
We rijden door naar de Soca rivier. Via Italië weer Slovenië in en af en toe een glimp van deze rivier waarop geraft wordt in de zomer. Helgroen en blauw. Prachtig maar we zien er weinig van. Binnendoor rijden we naar Postojna. Het rijden over deze binnendoorwegen neemt veel tijd. We nemen nog maar eens een dropje uit Brenda' s blik. Hele stukken gaan door de bergen met veel bochten en soms is de weg ook gewoon slecht. Met andere woorden wij zijn in Nederland zeer verwend met goed onderhouden wegen. We kwamen wel 6x een wegopbreking tegen waarbij we steeds om de beurt mochten passeren. We hebben dan natuurlijk wel veel tijd om de werknemers te becommentariëren.
Een goede koffiestop en een winkel doen wonderen voor de energie.
Op de camperplek van Postojna slapen we die nacht zonder andere campergenoten. Terwijl het een heel toeristische plek is door de grotten die er zijn.

Na een nacht met regen besluiten we door te rijden naar de Plitvicka meren. Ongeveer 350 km. We hebben geleerd van de vorige dag en nemen een flink stuk tolweg. In Kroatië geen vignet dus, maar tol en geen euro's maar Kuna's. Ze komen goed van pas Wilja. Heerlijk van geluncht onderweg. En wat een mooi en rustig landschap. Eindeloze heuvels met kleurige bossen begroeid. Hier en daar een slaperig en armoedig dorp.
Omdat het weer opknapt hebben we onderweg heerlijk op een verlaten weggetje in de zon gezeten met een boek. Daarna naar de camperplek ff voorbij de Plitvicka meren.

• 08 Oktober 2014 - 18:12

Wim Van Nobelen:

Hi Joke en Tineke, heel veel groen en natuur... Super. Blij te horen dat het lekker loopt en ja wij zijn verwend met hoe onze wegen erbij liggen

• 08 Oktober 2014 - 21:58

Kees:

Pracht verhaal, mooie belevenissen. Leuk te zien dat jullie Vitgar ook zo konden waarderen. Blijf zo heerlijk dorgaan met rondscharrelen. Er valt zeer veel te ontdekken.
    Wat ons nog zo opviel was dat zelfs het kleinste barretje wifi beschikbaar had en zich redelijk in het engels wist uit te drukken.
    Succes zo verder, gr Jolanda en Kees.

• 12 Oktober 2014 - 14:57

Hanny:

Mooi, die foto's erbij, wordt het nog mooier!