Dag 40,41 en 42, 28 t/m 30 oktober - Reisverslag uit Pompei, Italië van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu Dag 40,41 en 42, 28 t/m 30 oktober - Reisverslag uit Pompei, Italië van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu

Dag 40,41 en 42, 28 t/m 30 oktober

Door: tineke

Blijf op de hoogte en volg Joke en Tineke

30 Oktober 2014 | Italië, Pompei

We besluiten nog een dag in Cirella te blijven. Het is namelijk heerlijk weer, 's morgens kijken we op een helblauwe zee en het belooft weer een mooie dag te worden. Eerst dus de zee in. Het is ongeveer 20 graden en super helder water. Daarna lekker afdouchen bij de enige buitendouche en dan ontbijt. Vandaag maak ik een wandeling langs het strand en wordt het aanvankelijke plan naar het bergdorpje te fietsen afgelast omdat we zo lekker zitten. Onze Duitse buurvrouw wil onze fiets wel even uitproberen. Ze komt enthousiast weer terug. En zoals elke avond rond 17 uur wordt het donker en kijken we naar de verkleuring van de lucht. Ook nu neem ik mijn stoel mee naar het strand en neem er even de tijd voor.
Op 29 oktober pakken we op tijd in en rijden we via de kustweg naar het noorden. Bijna 230 km verder ligt Pompeï. Om niet al te lang in de auto te zitten nemen we ook een flink stuk snelweg. Na een koffiestopje bij een heel aardige autochtone dame met een winkeltje aan de weg kopen we daar te dure prodoti tipici. Maar wel echt lekker. Even later doen we dan een bakkie want de dame had helaas geen capuccino. We komen rond één uur aan op camping Zeus die pal tegen de opgravingen aan ligt. We staan pal onder de citroen, mandarijn en sinaasappelbomen. Ik ga later in de middag nog wat proviand halen en Joke maakt zelf een pasta carbonara. Ongeëvenaard!!
Op 30 oktober worden we wakker van de vogeltjes die hier volop zitten. Het is 7.30 uur. Na een muesli ontbijtje gaan we naar de opgravingen van Pompeï. Er is een uitgebreide wandeling en vele huizen en straten te bekijken. Het is een vreemde gewaarwording als je bedenkt dat alles bedolven is geweest onder lava en as. En dat die Romeinen al zover waren met verwarming voor hun huis alsook riool- en watervoorziening.
Na 3,5 uur hebben we genoeg gezien en lopen we Pompeï zelf nog even in. Veel toeristische kraampjes en gaan we terug naar de campng. Aldaar doen we een borrel met andere Nederlanders die net gearriveerd zijn. Zij hebben een stuk van de Amalfische kust gereden maar zijn na 2/3e omgekeerd na klotsende oksels en meer.

• 30 Oktober 2014 - 20:35

Anita:

Ha leuk te lezen dat jullie op voor ons bekend terrein zijn. Amalfi zou ik inderdaad maar niet doen, want voor je het weet zit je vast onder de rotsen met de camper of wordt je klem gereden door een bus. Wel heel erg mooi!
    Heerlijk dat jullie mooi weer hebben. Hier wordt het dit weeeknd alweer zomer! Het houdt niet op en steeds in het weekend.
    Geniet van alle moois en van de frieten in Napels want net op het nieuws gezien dat de hollandse friten Napels aan het veroveren zijn.
    Liefs van ons, F en A

• 01 November 2014 - 21:08

Barbara:

hey meiden,

het gaat jullie heel erg goed zoals we kunnen lezen en wat hebben jullie het fantastisch in het lekkere Italië! wat een prachtig land. geniet nog maar even lekker hoor. wij genieten van jullie reisverslagen erg leuk!

veel plezier nog en goeie reis verder.

dikke kus van ons allemaal xxxx
    Bar

Tags: Pompei