Dag 51 t/m 53, 9 t/m 11 november - Reisverslag uit Martinsicuro, Italië van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu Dag 51 t/m 53, 9 t/m 11 november - Reisverslag uit Martinsicuro, Italië van Joke en Tineke Nobelen en Groeneweg - WaarBenJij.nu

Dag 51 t/m 53, 9 t/m 11 november

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Joke en Tineke

11 November 2014 | Italië, Martinsicuro

9 november:
Het is al vroeg zacht weer en de zon neemt snel toe. Dat betekent een dagje in de zon. Ik ga even een wandelingetje maken in de buurt. We kijken nagenoeg uit op een klein kasteel. Via een ander weggetje kan ik erheen. Mooie plekjes liggen soms om de hoek. Het blijkt particulier bezit en ik kan er niet in maar wel dichtbij komen en maak wat foto's. Echt schitterende kantelen en mooi versierde randen. Daarna loop ik door het land met waterkanalen bovengronds richting strand.Er wordt chicorei en snijbietengroente verbouwd, althans daar lijkt het op. Het water en de lucht is helder blauw. De rest van de dag wordt doorgebracht op ons privé camperplek. Geflankeerd door de kat, de waarnemer van Wim Kayzer (Joke heeft het al uit), tijd voor contemplatie, mijmeren en de wijn natuurlijk.
's Avonds gaan we naar de Italiaanse Chinees. Bijzonder en heerlijke dolces.
10 november:
Na een muesli ontbijtje gaan op de fiets naar Porto Ascoli. Dat is ongeveer 7 km van de camping verwijderd, waarna we op de trein stappen naar Ascoli Picena. Ongeveer 20 km landinwaarts gelegen middeleeuwse stad. We kunnen het historische centrum goed belopen. Er is wederom heel veel oud en mooi om te bekijken. Vooral het palaza di Popolo. De musea zijn dicht deze maandag maar dat is niet erg want genoeg aan leuke straatjes en pleintjes.
11 november:
Een grijze dag, geen wind maar doen toch een wasje en drogen dit later in een lavanderia omdat het buiten niet wil drogen. Ik ben s'morgens al naar de kapper geweest. Ik kon goed communiceren omdat zij Duits sprak. Het resultaat is naar tevredenheid Er zijn hier maar liefst 16 kapsalons.
's Middags zitten we als autochtonen in het cafe en een beetje internetten natuurlijk.
Even kijken wat het weer doet en dan besluiten we of we richting noorden, le Marche, of richting Umbrië rijden. Heb al begrepen van de schoondochter van de boerin dat het weer overal grijs is en in het westen meer regen.

• 11 November 2014 - 16:54

Reinder:

Als je naar Umbrie gaat, ga dan ook naar Montefalco. Leuk stadje.
    3km ten westen ligt San Marco di Montefalco (gehucht net een bocht).
    in de bocht ligt Azienda Antonelli. Heerlijke wijn. Je mag ongezien een paar flessen rood meenemen. Uiteraard de Rosso di Monteflaco, meer ook de veel betere Sagrantino di Montefalco.
    Heeft me vele jaren op de Italiaanse been gehouden.

• 11 November 2014 - 19:23

José :

Hoi tineke en Joke geniet er nog maar even van!! Ziet er allemaal erg super uit. Vandaag eerste werkdag gehad..... Jullie veel plezier